Tuesday, November 26, 2013

Есенен чийзкейк

Прекрасни дни.. Дъжд, есенни листа, мирис на сладкиш от печката и сгушена на дивана с най-мекото одеалце. Краят на ноември е тук  и ние успяхме да усетим духа на есента. Три дни не спря да вали. За пустиня е крайно нетипично, но климата се измени навсякъде и аз съм много доволна. Обичам и такива дни, в които мързелът надделява, леглото и  дивана са неоправени, покрити с пухкави възглавници и шарени завивки. Носи се миризмата и отвън и отвътре на красива, разлистена в жъло-кафявата гама природа. В часовете, в които тишината е пълна вкъщи, успявам да прелистя и разгледам много приятни блогове и да се спра на невероятна рецепта, която ще споделя с вас и още дузина приятели за Денят на Благодарността. Последният четвъртък от ноември. Месецът на тиквата и мустаците :)) Поздрави за теб, тате :)) Това е твоят месец ;) Тази година за първи път чух, че и мустаците ти празнуват :))) И защо пък не??
Тиквата е невероятен плодо-зеленчук. Аз обаче предпочитам да я ползвам като плод. Предполагам това не ви учудва, знаейки афинитета ми към сладкото ;) И реших да я вместя в чийзкейк. Един традиционен сладкиш за Америка, който много подхожда за повода ни за празнуване. Прочетох доста рецепти, но тази на която се спрях и доверих е в блога на една адашка и съгражданка. Чудно местенце, много интересно и приятно. чийзкейк с тиква ме плени и на визия и на вкус.  Не сбърках, препоръчвам го горещо. Избрах го заради техниката си на печене. Смятам, че всичко, което става бавно е най-добро!! И в живота и в печката :)) Единствените нещица, които промених в рецептата са това, че изпекох тиквата, преди да я пюрирам, сложих 350 гр. сирене маскрапоне + 350 гр. крем сирене, вместо само 700гр. крем сирене и добавих лимонова есенция вместо ванилия.





Ето какво се получи:




Вече чакам зимата… 
Сега остана само да Благодаря на всички, които ме харесват, обичат, търпят ме, изслушват ме, радват ми се, приятна съм им, приятелка съм им.. Благодаря ви, че сте до мен и ви има!!



9 comments:

  1. Щом подобряваш вече доказани рецепти, значи си станала истински майстор! Браво!

    ReplyDelete
  2. Денят на БЛАГОДАРНОСТА Дата, която бих желал да видя и на българския календар! За да присъства по-често това уникално и възвишено чувство в нашата психика и култура. Да, сега е времето да кажем на всеки, който ни е разбрал, изслушал или помогнал през изминалата година.Като започнем първо от нашите семейства и фамилия, че са били до нас и в най-трудните моменти.Нека да кажа БЛАГОДАРЯ на всички! Най-накрая, да благодарим на самите себе си! И да помислим за секунда-две, дали сме били полезни за самите нас.Да спрем гордостта за да видим и реалността, и да сме способни да благодарим!

    ReplyDelete
  3. Radost moite admiracii otnovo, za useta ti kym krasivoto. Az ne si padam mnogo po tikvata..neznam zashto ? :))) Bi li mi dala ideq s kakyv plod da zamenq tikvata, zashtoto vyznamerqvam da ti probvam receptata :)))
    STRAHOTNA SI..BLAGODARQ CHE TE IMA:*

    ReplyDelete
  4. i mejdu drugoto ochakvam s netyrpenie oshte kulinarni iznenadi po povod predstoqshtite praznici....

    ReplyDelete
  5. Светле, възнамерявам да стана майстор с новият миксер ;) Ели, благодаря за хубавите думи и споделените мисли. Ти си много добър човек и се радвам, че си ми приятелка, а колкото до рецептата: С удоволствие ти казвам, че щом необичаш тиква може да я премахнеш и да сложиш само една ч.л. лимонова или портокалова кора, да полееш след като изстине и се охлади кейка с каквото сладко предпочиташ или карамелен сос, за който ти е необходимо 200 гр. захар, 200гр. течна сметана и 100гр.масло. Сигурна съм, че това е най-кремообразният и вкусен домашен чиизкейк :))

    ReplyDelete
  6. Здравей,Рол,както винаги адмирации!!!особенно за любимия ми десерт
    Иначе смятам да издам книга(сериозно!!!)с твоите рецепти и най вече с думите за тях,пишеш невероятно,Браво,обиачм те

    ReplyDelete
  7. Ех!! Поласкана съм! Това само най-близък човек може да го каже!! Обичам те :* и ми се иска да те черпя по-често!!

    ReplyDelete
  8. Блога е страхоте, да не говорим и за прекрасните торти. Напред в усвояването на сладкарското изкуство.

    ReplyDelete