Thursday, November 21, 2013

Вита ягодова торта

Рожден ден е поводът за новата ми тортичка и новият ми пост. Когато ми се обади една приятелка и каза, че иска торта за празника й, без да се двоумя реших, че трябва да е червена!! А защо ли… защото тя е единствената червенокоса дама около мен. След това дойде и идеята за цветя.. божури…. букет :)) Много ги харесвам тези цветя. А да не говорим за името им. Преди да родя имах доста женски имена в главата си за име на момиченце, едно от които беше именно Божура. Харесвам разказа на Йовков и от там до ден днешен това име носи в мен приятни спомени, екзотика, изпепеляваща любов и красота. Но така и си остана само проект. Хехе.. мъжът ми не беше на това мнение.

Незнам дали ви приличат, но в моите очи това са захарните божури :)) Реших отвътре да е ягодова и запретнах ръкави. Пленена от стилния и изискан вид на витите торти започнах да пека пандишпана. А ето и необходимите продукти за него:

7 яйца
3/4 ч. чаши захар
3/4 ч. чаши брашно
ванилия

Начин на приготвяне:
Отделям жълтъците от белтъците. Разбивам с миксер белтъците, когато станат на сняг прибавям захарта. Разбиваме докато се разтопи, след това прибавям жълтъците и пак разбивам. Накрая прибавям пресятото брашно и внимателно разбърквам със силиконова лопатка.Добавям и ванилията. Изсипвам в квадратна тава, покрита с хартия и оформям на платка дебела около 3-4 см. Пече се на силна фурна /при слаба фурна платката става чуплива/- 240С за около 8- 1о мин. След като се изпече платката, се поставя върху навлажнeна кърпа и се навива заедно с кърпата на руло. След около 10 мин. се развива и намазва с крема. Ето как изглежда процеса:






От това количество излиза 15см. диаметър торта с височина 8см.
Тортата е малка - за около 8-10 парчета. Всъщност за някои не е никак малка.. Кремът, който направих беше определено повечко, може би за 20см. торта. 

Ягодов крем:

400гр. крем сирене Филаделфия
200гр. течна сладкарска сметана
100гр. ягодово сладко
100гр. маслен крем

Разбива се сметаната. Крема сиренето и сладкото се разбиват с миксер и към тях се добавя сметаната. Накрая се прибавя и масления крем. Всичко се разбърква до хомогенна смес. Разпределя се върху тортените ивици, стяга се в тортен ринг и се оставя в хладилник за минимум 24 часа, за да стегне и да се смесят вкусовете.
По желание може да сиропирате блата с ягодов сироп или хладко прясно мляко.

Преди да я украся този път я измазах с розов маслен крем. За този размер торта ми беше необходимо следното количество:
70гр. масло
1ч.чаша пудра захар
розова боя
1с.л. прясно мляко

Ето го и разреза:



 И парче:







5 comments:

  1. Тортата е уникална!! Обожавам божури! Бяха на сватбените ми обувки и в букета :))) Като си дойдеш и на мен едно такова букетче ще ми спретнеш. кикики

    ReplyDelete
  2. С удоволствие ;) И букета и обувките ти бяха много оригинални

    ReplyDelete
  3. :)) chestito na rojdenichkata, da e jiva i zdrava..Tortata e originalna i ne po- malko krasiva ot ostanalite.

    ReplyDelete
  4. Ahh krasota!!!
    Strahotna vizia za iagodova torta, bravo!
    Kalina

    ReplyDelete
  5. Много благодаря :))

    ReplyDelete