Monday, November 4, 2013

Торта Бухалчета


Тази торта я направих за прощъпулника на моята сладка Дари. Идеята ми дойде от любимото й чаршафче. Тя си избра да стане актриса, а аз й пожелавам да е здрава, да има много късмет и да обиколи света със сладките си крачета и същите уверени стъпки!!

Доста се чудих този път каква да е отвътре и се спрях на торта "Естерхази" Имаше доста местенца, от които да надникна за рецептата, но аз се спрях на сайта на Вероника 


http://thegingercookies.blogspot.com/2010/11/esterhazy.html


Продуктите, необходими за торта с 25 см диаметър са:


за блатовете:

8 белтъка
200 грама ситно смлени бланширани бадеми
170 грама захар


за крема:

9 жълтъка
150 грама пудра захар
50 грама брашно
250 мл прясно мляко
250 грама краве масло
ванилия







Разбийте белтъците на сняг. Постепенно прибавете захарта като продължавате да разбивате докато кремът започне да образува твърди връхчета. Прибавете ванилията. Накрая внимателно смесете бадемите с крема като бъркате с лопатка.Отрежете кръгове от хартия за печене с диаметъра на тортата. Разпределете тестото по хартиените кръгове и го размажете равномерно. Аз получих 6 кори от това количество. Изпечете корите в предварително загрята на 160 С фурна. За да сте сигурни, че след изпичането корите лесно ще се отделят от хартията може предварително да я намажете с малко течно масло. Аз използвам продукт на Wilton Bake Easy - non stick spray. Много съм доволна, тъй като никога не съм имала проблеми с отлепянето.

Разбийте жълтъците със захарта на пухкав крем и добавете брашното. Налейте млякото и добре разбъркайте. Сварете крема до сгъстяване и го оставете да изстине. Към студеният крем прибавете маслото, предварително разбито на пяна. Отново разбъркайте с миксер двата крема за да се смесят максимално добре.Сглобете тортата като редувате бадемова кора - крем, докато свършат корите. Намажете отгоре и отстрани тортата с крем и я оставете да се стегне за 2 часа в хладилника. Останалото е въпрос на желание и въображение


















5 comments:

  1. Тортата е много сладка, предполагам и вкусна, а вие сте страхотно семейство. Бъдете винаги така.

    ReplyDelete
  2. Благодаря за милите думи.

    ReplyDelete
  3. Поводът и тортата са разкошни. Вкуса ми е добре познат-фин и много приятен
    Дани

    ReplyDelete
  4. Ah bravo na mama!
    Celuvki I za dvete!
    Kalina

    ReplyDelete