Thursday, November 7, 2013

Домашен течен шоколад

Има ли човек, който да не обича шоколад? Сигурно не… В света е пълно с шоко манияци!! Убедена съм, че дори хората които не обичат сладкиши, го похапват с охота  :)) Днес съм ви подготвила домашен течен шоколад, който навремето беше истинска наслада и се приготвяше в може би всеки дом. За него се изисква качествено какао и ви съветвам, ако решите да си го правите, не пестете при закупуването му. 

3/4 от производството на какао днес е в Западна Африка. Какао се произвежда поне от 3000 години в Мексико, Централна и Южна Америка, като най-ранният документ за това е отпреди 1100 г.пр.н.е. Консумацията на шоколад в умерени количества може да намали кръвното налягане. Станало е традиция на много празници да се подаряват предмети изработени от шоколад.



След тези няколко реда съм сигурна, че вече убедени дори и от ползата му, ви се дояде. А той определено е много лесен и бърз за направа. Рецептата е отново от тефтера на майка:


250гр. сухо мляко
1 чаена чаша хладка вода
2 чаени чаши пудра захар
5 супени лъжици какао
1 пакетче стопено краве масло
ванилия




Смесете всички съставки хубаво и го оставете в хладилник. След час е готов за ядене. И дори да има малки буци в него( така ги наричахме със сестра ми като малки) не се притеснявайте.. В това му е чарът! Обикновено го изсипвахме в буркан и после го нападахме с малки лъжички от всички страни в нас ;)


Да ви е сладко!!

9 comments:

  1. Невероятен вкус, и аз св върнах в детските години. Мерси за което ;) Направо върха е и много лесен
    Ради

    ReplyDelete
  2. Запрягам ръкавите и почвам, но първо искам да знам колко мл е една чаена чаша :))
    Ани

    ReplyDelete
  3. Здравей, Ани. Една чаена чаша е 240мл. Успех :))
    Ради, радвам се, че идеята ми ти е допаднала. Моят съпруг вече за трети път ме кара да му го правя. Много му харесва.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Което ми напомня... Имаме ли останало какао и пудра захар? :)

      Delete
  4. Много вкусен стана, благодаря ти за пректасната рецепта
    Ани

    ReplyDelete
  5. най-вкусния шоколад,мерси,Рол
    елена

    ReplyDelete
  6. Mmm....naistina liubim ot detstvoto. Tazi recepta 6te ia probvam zadaljitelno. Blagodaria za ideiata!
    Kalina

    ReplyDelete