Sunday, January 19, 2014

Tarte aux pommes

Веднага след като една приятелка ми изпрати снимки на ябълковия пай, който е направила, знаех, че това е следващият ми пост :))) Под снимката беше написала "Това е моята tarte aux pommes"  Тя е невероятен франкофон!! Обожава Франция и ми е разказвала неведнъж чудни истории. Изведнъж се пренесох в Париж и въпреки, че никога не съм ходила, си представих как седим с Илиянка в кафене "Маркиз" отвън на тротоара на металните столове, пием кафе със сметана и ядем tarte aux pommes. След това ставаме и отиваме от лявата страна на кафенето, където е парфюмерията. Там срещаме сестра ми и трите си избираме парфюми Chanel….. Сигурно ви звуча странно, но сега ще ви кажа, че когато прочетете книгата "Аз преди теб", всичко ще ви се изясни :))) Препоръчвам ви я горещо!! А те двечките знаят за какво говоря ;) Много обичам приятелките си в България, към тях броя и сестра ми, и много ми липсват!! За всички готини мацки, които са ми приятелки, черпя по едно парче от невероятния тарт на Илияна:

За тестото:

200гр. брашно
100гр. масло на стайна температура
1-2 с.л. вода


Замесвате тесто от горните продукти, оформяте го на топка, увивате в прозрачно фолио и прибирате в хладилник за час. Студеното тесто се разстила и поставя в намазнена и покрита с хартия за печена тавичка. Надупчва се с вилица и се нареждат върху него нарязаните на ивици ябълки.



Аз поръсих върху тях сокът от половин лимон и настърганата му кора. Наредих сурови орехи, намазах ябълките с мед и поръсих с 4 с.л. захар. Отгоре ги залях със следната смес:



250мл. течна сладкарска сметана
2 яйца
ванилия с аромат на ром


 Тартът се пече на 200С(400F) докато стане златист.



Адски вкуснооооо...

7 comments:

  1. Събуди в мен любопитството, ще прочета книгата и ще пробвам от тази вкусотия, макар и не в Париж :)))
    Маги

    ReplyDelete
  2. Ралка, ти си станала творческа личност. Вярно е, че пишеше стихотворения, като ученичка, но сега е съвсем нещо ново. Май ще пропишеш и разкази, новели, а може и книга да напишеш. Хуваво е това което пишеш. Както се казва - дерзай. Баща ти.

    ReplyDelete
  3. Ти..Ти си най-милата...радвам се че сме сестри,че ухаем на Шанел:))) и съм сигурна че с тези рецепти ще превземеш Париж
    Обичам те

    ReplyDelete
  4. Мерси и на двама ви :))) Вашата подкрепа за мен е много важна ;)

    ReplyDelete
  5. Като един от малкото опитвали този разкош (фръц, фръц), трябва да ви уверя че наистина беше един много вкусен и премерено сладък пай, успешно допълнение не само на кафе със сметана, но и на всяка бутилка ароматно, червено вино, което много скоро ще поделим с всички вас ;) :*
    Ники

    ReplyDelete
  6. Ммммм... така ми се ходи с вас в Париж :) Направи ни още френски сладкиши :) Целувам те
    Илияна

    ReplyDelete
  7. Целувки и от мен
    Ще направя макарони скоро :))) но ще е добре да дойдеш да ги пробваш ;)

    ReplyDelete