Monday, January 6, 2014

Домашен гараш

Сигурно голям процент от населението си мисли, че има хубаво семейство. Аз обаче съм от онзи малък процент, който мисли, че не само е хубаво, а семейството, в което съм отрасла е ВЕЛИКОЛЕПНО, ЕДИНСТВЕНО, ЩАСТЛИВО, ОБИЧЛИВО.. Мога още много прилагателни да използвам, но повярвайте ми всичко бледнее пред чувствата ми. Винаги съм обичала и уважавала родителите си. Невероятни хора, дали са ни незабравимо детство, блестящ пример за доброта, всеотдайност, грижа, интелект. Това, което имахме и имаме е Доверието. То ми даде свободата да взимам самостоятелни решения в много етапи от живота си. То ни направи толкова Щастливи. Семейството си свързвам с емоция, чувствителност, топлота, подкрепа, лудост, много голяма грижовност, приятелство, силна обич и привързаност. Толкова много мога да ви разказвам и незнам как да ви опиша всичко.Нека поне мъничко да ви издам… Около нова година традициите бяха спазвани винаги.. Красива елха, чупливи играчки, герлянди навсякъде, венец на външната врата, баница с късмети, руска салата, капама и печено пиле в кесия :)Сестра ми измисляше репертоар и програмата започваше.. Песни, танци, смях, преобличане и задължително десерт. Баклава. Домашна. Много вкусна. Но за нея друг път.. След тези празници идваха още… рождения ден на майка на 4 януари и Иванов ден. С много почит и мъка на този 4 януари празнувахме без майка, а на 7ми далеч от баща ми. Искам да му пожелая много здраве и все  с това чувство за хумор да ни радва :) Десертът, който избрах за тях е торта Гараш. Те често ни водиха да я похапваме по сладкарнички, а и майка я приготвяше вкъщи. Рецептата е от нейния тефтер и е домашна. По-лесна и доста бързо се приготвя.




Необходимите продукти:

6 яйца
2п. меко масло
300гр. пудра захар
4с.л. какао, размито малко в гореща вода
250гр.смлени орехи
ванилия 
алкохол за напояване на блата



Разбийте маслото и захарта на пухкав крем. Отделете белтъците от жълтъците. Прибавете жълтъците към маслената смес и след това какаото и ванилията. Отделете половината смес и я оставете в хладилника, за да стегне. Към другата половина добавете орехите и разбитите на сняг белтъци, като ги редувате и бъркате внимателно със силиконова шпатула. Изсипете готовата смес в тортена форма (мойта беше 20см), покрита с хартия за печене и печете 30 мин. на 180С (350F). След като изстине добре блата го сиропирайте с бренди или друг алкохол. Аз имах Madria Sangria и го използвах него. След това намажете с изстудения крем и поръсете с шам-фъстък.




Честит имен ден на баща ми и всички, които празнуват на 7ми януари!!

5 comments:

  1. Da ti e jib i zdrav tatko ti..i moqt e Ivan...tova e nai - hubavoto bylgarsko ime

    ReplyDelete
  2. И твоят да е жив и здрав :))) Дано тортата да ви е харесала :*

    ReplyDelete
  3. Отново прекрасни думи,с които докосна сърцето ми,надявам се поне малко да са усетили и читателите ти:))
    Рол,а тортата е с вкус на детството ни:)))
    задължително,ще я споделя с моето фемили,целувки
    Жив и здрав,да ни е татко

    ReplyDelete
  4. Здравей Радостина! Благодаря ти за написаните искени думи и хубавите пожелания. Радвам се, че имам страхотни дъщери, което ме прави щаслив.Надявям се, че в теб и Елена винаги ще писъства и духът на майка ви, която много ви обичаше. Атортата е прекрасна.
    Ваньо.

    ReplyDelete